Få en plads i Danmarks sejlerparadis

Havnen i Aabenraa Båd Club A.m.b.a. består af 2 faste broer og 3 flydebroer, heraf er den ene faste bro forbeholdt joller.

Der er 210 bådpladser med varierende bredde og længde, op til 5 meters bredde og 16 meters længde. Der er dog mulighed for at stører både kan ligge for enden af broerne, som gæstesejler. Havne dybden er op til 3,20 meter, normal vandstand. Bådpladserne er placeret øst – vestlig.

Som mange andre af østkystens byer og havne, er Aabenraa placeret inderst i en beskyttet fjord, men i modsætning til mange andre, er Aabenraa fjord både bred og dyb – faktisk Danmarks dybeste fjord. Det betyder at du straks kan sejle, og ikke er begrænset af snævre sejlrender. Med sin beskyttede placering, betyder det at du næsten altid kan tage afsted og ankomme i rolige forhold, i den fremherskende vestenvind. Og snart efter du er kommet afsted, åbner fjorden op, og du kan inden for kort tid nå nogle af Danmarks mest eftertragtede destinationer.

Destinationer

Hvis vejret og tiden kun er til en kortere tur, kan du stadig få fantastiske oplevelser. Inden for 15 sømil kan du f.eks. tage til skønne Dyvig, en af de absolut fineste perler, eller et smut til Kalvø i Genner bugt, hvor du kommer helt tæt på naturen og kan stresse helt af.

Er der lidt mere tid, kan du inden for 30 sømil udvide mulighederne og afhængig af vinden enten sejle sydpå gennem smukke Als Sund, østpå til Lyø/Faaborg, eller nordpå til f.eks. Bågø. Mulighederne er mange og giver en skøn sejlads uanset vindretningen.

Aabenraa Båd Club – en sikker havn

Når du er tilbage på din plads, er din båd placeret trygt i en meget velbeskyttet havn, hvor tingene fungerer og moderne faciliteter gør opholdet rart.
Du bliver samtidig en del af et uformelt og solidt fællesskab, hvor der i sommermånederne næsten er grill-garanti ved klubhuset, og hvor du altid kan få råd og vejledning, eller bare en god snak om den seneste sejltur.

Havnen er et andelsselskab, med lave årlige omkostninger for dig som bådejer, hvor du enten kan blive andelshaver med meget lav årlig pladsleje, eller du kan leje en plads til en lidt højere takst, men uden at skulle købe en andel.

Beregn pris på netop din bådplads i ABC   Klik her

Du finder den komplette prisliste ved at klikke her.

Hvis du er interesseret i at høre mere om mulighederne er du velkommen til at kontakte et medlem af bestyrelsen. Klik her for at se kontaktinformationerne.

Du kan også udskrive og udfylde en ansøgning med det samme. Du finder ansøgningsdokumentet ved at klikke her

Se den flotte video der viser anduvningen til havnen, og giver et overblik over faciliteterne, sådan lidt fra oven